Väntan på pengar...

Det är ingen dans på rosor att använda social bidrag. Värst är väntan på att få in pengarna. Lämnade in ansökan i tisdags och har fortfarande inte hört nått. Får jag inte in dem i kväll, måste jag ringa till dem i morgon.

Däremot har jag registrerat alla mina räkningar och så snart jag får in mina pengar kommer det bara rassla till på kontot. Tror det är typ hyran som är kvar, så schabblar soc bort sig så ska de få sig en känga. Det är väldigt stressande och inte veta när man får in pengarna. Nu har jag tydligen också fått en ny handledare och hon verkar inte lika snabb som den jag hade förr. ett nedköp helt enkelt.

Jag kan inte heller lämna in den före den 23 varje månad, eftersom det är då den sista räkningen som jag ska ha med ansökan dimper ner. Jo det är så kopior på räkningar och ett månads kontoutdrag från banken ska vara med. Så de ser att man betalat föregående månad.

Men men förhoppningsvis kommer de in i kväll, annars får jag bara ringa dem i morgon, för då har det gått mer än 5 arbetsdagar och det är maxtiden de har på sig att behandla ansökan.

Ett glädjande på den stjärnklara himlen är i alla fall att jag bara har två julklappar kvar att fixa. Men lite osäker på vad jag ska köpa till dem bara. eller så får de ett kuvert med en slant i i stället. Har inte så mycket pengar till julklappar i år, men så snart jag får mig ett jobb blir det bättre hoppas jag. =)

Nu ska jag återgå till en renjakt i en julkalender tävling som jag är med i.

vi hörs lite senare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)