Söka arbete...

Jaaa ni, det här med att söka arbete är bra svårt, eller egentligen inte. Det är ju bara att maila iväg ansökningar. Det som är svårt är att skriva ett personligt brev. Vad ska det stå, vad vill de veta etc etc.

Så på ams sida har jag länkat till min blogg. Här får verkligen arbetsgivaren se vem jag är och vad jag sysslar med. Dock främst mitt intresse för kost och hälsa. Men en liten annan del också.

Men vad ska det egentligen stå i ett personligt brev?

Jag har ingen aning och inte får man någon bra info från dem som ska hjälpa. Allt ändras så snabbt nu för tiden. Så därför kör jag på min blogg så länge, får se om jag får några träffar från arbetsgivare eller inte.

Hittade metros sida, så ska sätta mig efter hundprommisen och kolla igenom vad för jobb som finns där. Kanske dags att uppdatera listan över sidor där jag registrerat det gamla CV:t ta bort eller registrera nytt hos dem. Så jag samtidigt skriver ner mina användarnamn och lösen. (Då kanske jag inte glömmer dem med jämna mellanrum). =)

Just nu leta rjag efter något administrativt, då det är det jag tycker är roligt. Ni hörde rätt,jag älskar att sitta vid datorn och skriva, organisera, söka etc. Så jag tror att administration skulle vara det som passar mig utmärkt.

ska bli skönt med ett arbete så småningom så man får in pengar och kan börja på ett ordentligt sparande ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)