Semester/Tandkräm/Hudkräm

På en av våra “semestrar” för en herrans massa år sedan, var vi i Norge och tältade. För att spara utrymme hade vi all toalettartiklar i en och samma korg.

Vi hade precis ätit frukost och skulle borsta tänderna för att kuna åka iväg till Oslo för en heldag med shopping. Min äldsta lilebror skulle bli klar först. Så han rusar från frukostbordet, tar sin tandborste och kräm ur en tub. Sedan spurtar han ner till toaletten.

Det  tog inte mer än en minut från det att vi sett honom försvinna in på toaletten, innan han var tillbaka och började rota i korgen med toalettartiklar igen.

Mamma frågade vad han letade efter. Brorsan mummlade något tyst till svar. Vilket gjorde att mamma upprepade frågan. Han reste sig då från korgen med tandborsten i ena handen och tandkrämen i den andra. Han grimaserar och säger irriterat.
“Jo jag sa att jag hade tagit fel på hudsalvan och tandkrämen. Så jag letade efter tandkrämen så jag kan få bort den äckliga smaken ur munnen.”

hrmmm, ja vad säger man, vi fick oss ett gott skratt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)