Så här på kvällskvisten...

Är det grymt skönt med en lång promenad. Har kommit in efter en 45 min promenad med Fowler. Måste säga att det avr riktigt skönt.

Inte en massa människor som är ute och renner (utom jag och hunden). inte mycket trafik som man måste akta sig för. Det är dessutom plusgrader här I Sandviken och då är det extra skönt med en promenad.

Kom på det när jag kom in att jag inte tycker det är jobbigt längre och vara ute o gå. Det är skönt och jag gör det utan att tänka på det. Promenaderna blir längre och längre, utan att jag tänker på det. Den insikten att jag kan gå utan att tycka att jag måste, eller att det är jobbigt är mycket värt för mig. Då vet jag att jag kommer fortsätta med det.

Det har gått från att vara en tråkig nödvändig sak till något jag tycker om och ser fram emot (eller nja det känns lite jobbigt när det regnar).  Bara detta visar att jag kommit rätt långt i mina personliga framsteg.

Jag har mycket kvar att jobba med inte bara vikten, men även det psykiska. Det kommer som tur är, känner mig väldigt säker på att det blir bättre ju längre jag kommer.

Nu är det dessutom dags att sätta på ett kol eftersom det snart är sista december och jag ska försöka nå målet till dess hade jag tänkt. Men vi får se vill itne stressa fram det . Bättre låta det ta ett par dagar om det behövs.

Nu ska jag krypa till kojs och försöka sova, så jag kommer upp i vettig tid i morgon. Ställer klockan på nio. SÅ förhoppningsvis.

God natt med er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)