Reflektioner över 2009.

Jaha då var nya året här. Får se vad det för med sig.  Men jag tror att det kommer bli ett bra år. Satt nämligen på balkongen med hunden i knät och kollade på fyrverkerierna utan att han skällde eller nått. Han bara tittade på dem. Så det måste vara ett bra omen.

Jag har dessutom betalat alla mina räkningar, så det är fixat.

Så hur blir 2009 för mig då ?

Jo jag kommer nu frma till slutet av februari i alla fall ha väldigt mycket på mitt bord.
Först är det Företagsekonomi hemtenta som ska fixas. och inlämningsuppgifter i Matte C

Sen kommer en hemtentamen i Marknadsföring.
Här börjar jag dessutom lite studier i Japanska (det är aldrig fel att kunna flera språk)
Den 22: a Februari har jag nationellt prov i Matte C
Innan eller efter det har jag dessutom prov i Programhantering.

Min Sommelier examen har ännu inget datum, men troligen blir det längre fram i året. (ska kolla när de som gör steg 2 nu har sin examen, och förösk asynka med dem). Får se vad skolan säger.

Jag får också en praktik så jag får lite yrkeserfarenhet.
Men jag hoppas på ett Jobb innan dess.

Denna sommaren har jag lovat mig själv at tinte ha några studier alls. Jag ska jobba och bara vara mig själv under några månader. Vad jag ska jobba med ? Det vet jag inte ritkigt, men det löser sig. =)

Kosten och träningen kommer jag fortsätta med som jag redan gör. Här blir det ju lätt att hålla ett nyårslöfte. Jag hoppas också på att nå min målvikt och bli normalviktig under detta år. Tar det lite längre tid får det väl göra det.

Jag ska försöka ägna tid åt mig själv, ta en stund för meditation. Jag ska unna mig att köpa nya kläder och skor allt eftersom det behövs.

Jag ska träna mig mentalt med att våga vara med på fotografier och träna inför andra, som att simma i badhuset etc. Jag har lite av torgskräck när det kommer till det. Jag ska börja jobba med att få bort den.

Jag ska försöka sluta hetsa upp mig för min Ekonomi, och skriva in i min Kassabok varje månad, samt spara kopior på alla kvitton i en Pärm, så jag har koll på mina utgifter varje månad. Det behövs då kasnke jag ser att det finns mer pengar än jag tidigare trodde.
Jag ska börja betala på mina skulder och försöka bli av med tex Ikea skulden så snart som möjligt. Jag börjar ju betala till morfar och till CSN. Vilket gör att det går ca 1900 kr i månaden åt bara skulder av mina 3550 kr som jag får varje månad till sådant och mat samt mobil och andra räkningar. Jag behvöer dessutom göra en plan för att kunna betala tillbaka till F eftersom han hjälpte mig. (detta är min motivation för att få ett jobb).Så ett jobb skull evara grymt bra, så jag kna bli av med så mycket skulder som möjligt lite överallt.

Men jag hoppas att jag får ett åtminstone över sommaren, får ta ombord på en båt under den perioden om inte annat. Då får jag in en del pengar.

Vad mer??

Jo jag lovar att bli bättre på att städa hemma. ;-)

Det får bli mitt nyårslöfte. Att bli bättre på att städa och hålla ordning här hemma. Får börja med det på söndag efter att jag är färdig med hemtentamen.

Annars har jag inga planer för året. Det kan inte bli värre än de senaste har varit.

Så  Vad har ni för reflektioner inför nästa år?

Dessa var mina, om man nu kna kalla det för reflektioner.

Gott nytt År och

Välkommen 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)