Prova en Fakir diet.

Ok ska jag nu äta LCHf och dessutom berätta om det lite här och där. Så ska jag nog även prova på hur det är med att äta Fakir. (eller fakir enligt skaldeman).

 Jag kommer alltså under en period äta enligt skaldemans 50+. Alltså ser man till tallriksmodellen ska jag äta 3 delar kött och en del fett (grönsaker kan jag ha till dekoration. Max 3 g kolhydrater / portion och 12 g/ dag. (alltså ingen falukorv och inget med ett näringsvärde på 5g/ 100g) Jag ska dessutom akta mig för mejeriprodukter som mjölk (alltså inget kaffe för min del). Jag ska dricka massor av vatten.

Jag kommer däremot inte köra helt efter hans metoder med recept. Jag kommer nog äta mest blandfärs mat med grädde och bacon i. Jag kommer krydda med oliver och fetaost etc. Jag kommer alltså göra om lite. Men jag kommer köra strikt.

 inga grönsaker, inga bär ingen mjölk, inget kaffe. Jag kommer äta tills jag blir mätt men inte mer. Jag kommer göra ett prov. men samtidigt lyssna på kroppen.

Blev det trassligt? .

I korthet,
 mycket köttfärsbaserad mat med fett,
ägg (perfekt frukost för mig)
 bacon sidfläsk (ja jag har lärt mig att äta det)
 massor av vatten.
smör och olivolja att steka i.
ost (fetthalt 31 % och uppåt) etc.

 Jag kommer undvika.
mjölk och mejeri (grädde creme frache i vissa recept, tillåtet då det inte blir mycekt kolhydrater)
 inget Kaffe (jag dricker bara med mjölk i)
ingen choklad (har blivit lite för mycket av det goda så nu är det slut)

 Egentligen tillhör jag inte gruppen 50+ men jag vill ändå prova se hur det går för mig själv. Jag vill dessutom få lite fart på min viktnedgång och tänkte se hur det går med den här dieten.

Jag kör detta till att börja med denna månad ut. Så får jag se hur resultatet blir. Jag väger mig varje vecka tillsammans med MåBra på tidningens hemsida. Där har jag även en bra supportgrupp som jag vet läser här, så stödet finns =) Funkar detta bra, ska jag bed försiktighet kanske köra det en månad till.

Jag tar ett steg i taget med det här. Så får vi se var vi hamnar. Men från och med måndag så blir det strikt med min diet och mitt intag. ( kan bli lite svårt på skolan men då är det två dagar som blir undantaget, och det ska jag nog kunna överleva, visst kan det bli flera dagar om jag jobbar någon annan stans). Men oavsett så blir det diciplinerat en månad frammåt och det är något som jag kommer köra på=)

phu då startas det, ska leta fram lite recept ur skaldemans bok GI-Noll som jag kommer använda mig av och olika kombinatiner så de tinte blir så ensidigt.

(de här inlägget är flyttat, och gissa vad, det funkade inget bra för mig. Klarade inte denna strikta dieten. )

Kommentarer
Postat av: Nora

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2012-03-19 @ 00:41:53
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)