Proteinpulver och sötningsmedel

Har spanat runt nu i kväll och märkt att inom min kost är det vanlgit med sötningsmedel i mer elelr mindre allt som har socker annars. Nu är ja ginget fan av sötningsmedel, så jag försöker arbeta bort det ur mina recept som jag lägger ut. Men för er andra som kanske inte reagerar så mycekt på insulinet, kan ha det som tips till era bakverk och snacks. Men kom iåg för att medlet ska vara så allsidigt som mjöligt ska det tåla värme. Så läs noga på förpackningen.

Sedan har vi det ständigt återkommande proteinpulvret, som "alla" kör med, som ersättnign av mjöl tex. Det kan nog funka rätt bra, så givetvis kommer jag lite längre fram prova lite sådana recept också. Först ska jag fixa min Boost med 17 dagar pulver (om jag klarar det). Sen kan jag börja experimentera med det i maten.

Jag kommer då presentera mitt pulver så ni får reda på vilekt jag använder, och var jag köper det. Inte för att göra reklam men för att ni ska få ett exempel. (Som är utan sojaprotein).

Men jag blev lit efarsinerad över att det var så många som hade det. Jag hade ingen tanke på att man kunde göra så.

Sen en till sak, jag och F ska när han kommer ner torka kött i ugnen. Då blir det ett gott snacks som man kan tugga på när man blir lite saltsugen, eller bara känner för nått gott. Vi brukar i sommarstugan röka fisk, fläsk och kött. Så varför inte prova torka det i stället. =)

Så det kommer med andra ord lite snacks också som inte innehåller choklad (jag är en chokoholic).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)