Nu är jag på banan igen.. =)

Som jag berättade tidigare gick det inget bra för mig med bantarbiffarna. men nu har jag funnit min lösning och den heter köttfärslimpa =) Den vart grymt god, fast den luktar lite väl mycket lök =)

Men shit det blev 20 portioner (rejäla sådana), då är det utan tillbehör. Med tillbehör skulle det säkerligen bli nästan det dubbla antalet portioner. Inte var den dyr att göra heller eftersom det gick åt 2 kg köttfärs och den är billig mer eller mindre jämnt. (har ni nötfärs måste ni göra limpan fetare). Jag la smör på botten under limpan och bacon som ett lock. Så hade jag grädde i den. Och ja den blev fetare och saftig inte så därr torr som det kan bli i tex skolan =)

 Så ja jag blev kanon nöjd med min första köttfärslimpa med bacon, nu väntar en med feta och oliv på att bli gjord och lite annat jag kan komma på. Ni ska få grundreceptet om någon dag. Jag gjorde mammas recept och det funkar jätte bra för mig.

 Så nu en tid framöver blir det en massa köttfärslimpa både högt och lågt och överallt =)

 till frukost idag blev det, bara vanligt stekt bacon och hårdost. Inget glänsande där inte, men det funkar.

 I går var jag tvungen att ta lite svart kaffe på morgonen för att bli av med huvudvärken, förhoppningsvis kommer den inte tillbaka. Skulle den göra det får jag brygga lite till. Eller så får jag bara begränsa antalet koppar under en dag. Jag har nämligen druckit för mycket kaffe den senaste tiden.

Jaja nog om det ska sätta mig och plugga lite, är ju snart examen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)