Nästan -10 i BMI

Wow såg det just. När jag fixade till texten under min Profilbild.

Jag har nästan minskat med 10 i BMI, det om något måste ju vara kanon. I fett kan det vara mer, eftersom BMI inte tar hänsyn till muskler.

Men målet för mitt BMI är att vara normalviktig.

Jag har sagt att 60 kg är mitt mål, då när jag är färdig har jag ett BMI på:  21,5 och ligger inom ramen för normalvikt.

Jag kan dessutom om jag vill det minska ytterligare ett par kilo, innan jag enligt BMI är underviktig som sker på ett BMI vid 18,5 - 19 (beroendes på vem man frågar)

Då har jag gått ner 20 i BMI, snacka jag blev imponerad av mig själv, att jag har minskat halvägs till mål linjen.

Det är sådana här saker som håller mig taggad till att fortsätta.

Så ska jag även från v 2 och 14 veckor frammåt, vara med i en klubb på MåBra, då ska vi ge våran startvikt och målet för dessa 14 veckor (alltså hur mycket vi ska gå ner).  Så fram till dess ska det ges gärnet. Sen blir det 14 tuffa veckor och jag hoppas att jag når 70 kg under den perioden. =)

Håller tummarna för mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)