Lisa.

Lisa var en flicka på tretton år. Hon drog hemifrån när pressen blev för svår. Hon saknade tryggheten i sitt liv, så hon började med heroin. Alla bara blundade när hon grät, för hon var flickan ingen förlät.

Till slut så hamnade hon på behandlingshem, men när hon kom hem blev det samma visa igen. Hennes liv, det blev en enda stor tragedi som bara hon vet hur man lever i.

 Nu sitter en annan flicka på samma behandlingshem, och ingen har lärt sig av misstagen än. Jag tror ej att mänskligheten lär sig fort. Så tänk noga till på vad Lisa gjort.

- Anonym


 “Jag skriver anonym, därför att jag i dag inte kommer ihåg vem författaren är. Jag skrev av den här när jag var yngre. Jag kommer ihåg, år och var jag fann den. Så känner ni den eventuella författaren, eller läst den här någon annan stans, skulle jag bli glad om ni kunde tala om det för mig. Men fram till dess, kommer författaren till dikten vara anonym.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)