Jaha 1/3 avklarad....

I går hade vi våran examensdag. Men eftersom jag inte kände mig redo för den stora examen åkte jag ner och deltog för att prova på och se vad det egentligen går ut på.

Jag gick in för att inte klara någon del (3 delar).

1 Teori (skrivning)
2 Vinprovning (1 defekt och vilken, 2 spritsorter, och så 4 viner att bedömma)
3 Muntlig ( mat och vin i kombination, allmänt om två vindistrikt inkl starkviner, och sista var vinsten)

1 teoriprovet, gick inte alls nu. Som sagt var itne riktigt redo för denna biten.

2 provningen, gick också dåligt, det jag kan trösta mig med är att det tydligen var några stycken som gjorde som jag och inte fixade det.

3 Det muntliga, var vin och mat i kombination och den blev godkänd. Sedan var detom Rhone i Frankrike (här fick jag blackout),. Men jag kom igen på Sherry, tydligen är jag grym på sherry, för det gjorde att jag blev godkänd på denna bit.

Så hur går man nu vidare då?

Jo i början av Januari innan den 9/1 är planen att jag ska göra om Teoriprovet, så nu har jag ett par veckor för att komma på rätt spår med mf och ekonomi så jag kan fokusera på min engelska litteratur.

Det praktiska provet kommer jag göra tillsammans med alla dem som inte har gjort provet och dem som inte har klarat den ännu.
(här måste jag gå in förutsättnignslös, och inte styra mig så mycket av det jag läser )

Så trotts att jag inte blev godkänd (något jag aldrig satte mig för), känner jag mig ändå helt nöjd, behöver ju inte göra om det muntliga igen, det jag tyckte var värst. (Kanske därför som jag klarade det)

Så nu vet ni hur det gick och varför =) Men i Januari när jag går upp iogen så kommer jag fixa åt minstone det teoretiska. När jag gör den praktiska kommer jag fixa den också ;-)

Nu ska jag sätta mig o kola ams och se om det finns något administrativt yrke att söka. Vill ha något administrativt att göra på dagarna. Annars blir det väl utbildning när jag fyllt 25 år ;-) (men innan dess borde jag faktisk ha fått ett jobb tycker jag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)