inkasso, Ansvar?, Postens Hantering ?

Nu ska jag tala om vad som har hänt, jag vet dock inte vad som kommer hända.

För några månader sedan köpte jag min nya älskade Kamera canoneos 450d från Dustin. I meddelande jag fick stod att betalning sköts av kreditor och avtal kommer skickas samt faktura kommer från dem. Sedan stod det inte mer.

När jag inte hörde nått började ajg fundera på vad som hänt och gick in på min dustin sida och kollade status, där det bara stod Kreditor, så då trodde jag att jag kasnke hade en sådan där special grej som de kör med med jämna mellanrum, köp nu börja betala om tre månader. Så jag gjorde inget utan trodde att jag skulle få mina papper senare.

I morse däremot fick jag inkassokrav från dem, då de enligt dem själva hade skickat alla papper till mig. Men jag borde fått det i så fall. Jag är ensam svensk på våning två i mitt hus, jag är dessutom ensam med namnet Karlsson i tapphuset.

Så jag ringde och talade om varför jag inte svarat på brev eller ringt (eftersom jag trodde min kamera ingick i sådan rajd). De konstaterade att något har blivit fel, så de ska leta under dagen och se vad som kan ha hänt. Så hör de av sig under dagen med förhoppningsvis en lösning på detta.

När kontrakt kommer bort i posten känns det allvarligt. Speciellt om de har skickat det. Visst jag kunde ha hört av mig till dem tidigare, men jag är inte mer än människa och trodde som sagt att jag hade en sådan grej som de brukar köra titt som tett med att vänta tre månader. Detta trodde jag eftersom det inte stod nått på min betlaningsstatus och för att jag inte fått mina kontrakt. Jag kanske är den mest korkade som trodde det, eftersom ajg inte hörde något, men så har det varit tidigare för andra företag och nu tog jag för givet att det var så det var här också.

Om de inte bilvit skickade så är det ingen fara, då löser det sig snabbt och enkelt. Men om de blivit skickade, så är ju frågan var de tagit vägen. Vems ansvar är det att det kommer fram då ? Är det Postens ansvar ? Hur kan de låta brev försvinna är för mig obegripligt.

hur många i sverige sitter på inkasso och fogdebrev efter att Posten har slarvat bort breven ? Visst de behandlar mycket brev varje dag, men kasnke man ska se över rutiner om det drabbar dem som faktiskt har sin tillit till dem. I dag finns inget alternativ till att skicka vissa brev annat än med posten.

Kanske företag ska börja skicka kontrakt rekomenderat, så mottagaren går till postkontoret visar legitimation och sedan hämtar ut det. De rekomenderade breven är de ända som inte försvinner i deras hantering.

Så senare under dagen får jag reda på vad som händer, om jag ska betala hela summan på ett rakt bräde elelr om de är sjyssta att låta mig dela betalningen som det var tänkt från början.  Ska jag betala hela summan måste ja gfundera på vem som kan hjälpa mig. (tanken avr att delbetala tills jag sökt och fått stipendierna, sedan skulle jag betalat av hela på ett bräde. Men nu får vi se.

fundera över det här ett tag...

Och gör annorlunda själva...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)