Funderingar

Kan det bli bättre än så. Nä tror inte det. Hade nästan glömt bort hur gott det var. ska nog köpa hem ett par burkar till (eller nalla ur mammas skafferi) =).

Men det är så snabbt och enkelt att göra. Måste bara ha lite koll på näringsdeklarationen, eftersom det inte får vara mer än 5g kolhydrater/ 100g råvara.

Men tonfisk ska jag i alla fall köpa i dag (om jag hinner med eftersom jag har en massa annat som måste göras). Så ska jag göra tonfisk röra igen. Så himla gott och enkelt att göra. Billigt är det också.

Nu ska jag dricka mitt te och läsa lite i min marknadsföringsbok. Innan den 17 december ska jag ha läst ut hela boken. Sen blir det till att ta tag i min vinkunskapsläsning. Gå igenom alla anteckningar och frågor och börja plugga, inför examensdagen.

Tentan i ekonomi har inte kommit ännu, men så snart den kommer går det undan. Då sätter vi igång på en gång. Lite planering och det kommer funka.

Har även funderingen på att starta eget rätt snart, men inte i den omfattning som jag vill göra i juli, utan mer för att det kan vara lättare att få ett jobb, om företaget kan "hyra" in mig i stället för att anställa mig. Bara att tänka på då att man har koll på alla kostnader så jag överlever, Så med andra ord hyran skulle bli dyr i början, men kunna sänkas allt eftersom jag etablerar mina företag. (Jo det är rätt många ideer i huvet just nu).

Vad tror ni är det troligare att företag hyr in personal mot att de anställer. ansvaret blir mindre för arbetsgivaren med inhyrd personal. Och omkostnaderna kanske blir det, eller ?? Ska spåna vidare på det och se hur det ser ut, vilka kostnader förutom min hyra och omlevnadskostnader som det ska täcka i så fall. Ja nu har jag nått att göra igen. Men först marknadsföring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)