Förändringarnas tid här kommer jag...

Har nu bestämt mig för att trassla till min kost lite ytterligare.. Hur?

Genom att slänga in lite GI kost i det hela. Ni vet det där med Glykemiskt index som han Fredrik Paulún är guru för. Men jag kommer inte sluta med lchf heller. Utan jag kommer göra min egna metod med en mix av de båda.

Och så har jag kommit till en insikt om mig själv med. Oavsett vad alla säger om dessa två koster, så funkar det inte för mig att äta maten och inte göra nått så rinner kilona av mig. Nepp jag måste träna och få någon form av motion, därför börjar jag idag med det och varje dag ska jag cykla på motionscykeln minst 25 min. Så ska jag pressa tills jag når mina 45 min cykel, sen får jag väl pressa hur långt jag ska cykla på denna stund. Men ett som är säkert ska jag gå ner i vikt behöver jag någon form av träning. Jag har dessutom skärpt till mig med mina och hundens promenader. Så det blir 40-45 min varje gång vi är ute och rör på oss.

Så för mig gäller träning om det ska lyckas.

Maten ja jag är inte riktigt helt färdig med hur jag ska äta, men just nu kör jag på med lchf tallriksmodeller, så ska jag läsa lite till om GI och se hur det blir. Jag ska i alla fall göra som så. Att GI mat får jag äta, dock inte under några omständigheter pasta etc som med lchf. Inte enns fullkorn. Detta därför att jag mår dåligt av det. Så kommer jag fortsätta med mina ovanjords grönsaker.

Så det blir mer lchf än GI men med inslag av det hela.

usch vad trassligt det blev. Ska försöka göra en bra beskrivning av hur jag äter och kombinerar mina måltider så ni får en hum om det. Vad jag tillåter och inte tillåter. Så får vi se hur det blir och var det hela slutar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)