Fick fart på viktraset.

Hur jag gjorde. Vet inte till 100 % men det här är jag medveten om.

Jag har haft tre veckor där jag fortfarande har kört på lchf men jag har ätit choklad, alltså har jag ätit grymt mycket kolhydrater under de tre veckorna. Jag inte tränat mycekt under denna tid utan låtit kroppen vila. Trotts att jag ätit mycket kolhydrater under dessa veckor har jag inte gått upp mer än 1 kg.

Sen startade jag igen, med LCHF jag äter väldigt lite kolhydrater, jag försöker få i mig max 10-15 g / dag. Alltså har jag inte mycket sallad till maten. Har tagit en påse Babyspenat (färsk), den har räckt till 4 portioner.

Jag har alltså lärt mig att äta lite mindre. Jag äter inte lika mycket som jag brukar göra. Jag tar bara en portion, småäter inte. Blir jag sugen på kvällen tar jag ett kokt ägg med majonäs. Till frukost brukar jag äta 1 burk makrill i tomatsås (se till att det är under 4g kolhydrater / 100g i näringsdeklarationen), till det tar jag två ägg. Sen klarar jag mig ett tag, blir jag hungrig mitt på dagen kan jag steka en hamburgare (hemmagjord), så står jag mig till kvällen. Då äter jag gärna en köttbit med örtsmör och lite bladspenat, eller hamburgare eller biffar. (ska försöka lägga in recepten på min blogg utanför MåBra)

Jag okynnesdricker dock Kaffe med standardmjölk under dagarna, eller te. Jag dricker också mer vatten.

Så givetvis har jag börjat gå mina 45 min promenader. En innan frukost, minst en mitt på dagen och en på kvällen. Sen har jag små prommenader där emellan. Jag försöker gå mina 45 min prommenader så ofta som möjligt. om jag får tråkigt elller liknande.

Jag skulle ha börjat med motonscyklingen men så gick badrummet sönder, och då har det kommit på halt eftersom jag inte kan duscha efter ett pass på 45 min. Sen har jag väl inte gjort så mycket mer, jag har läst sten sture skaldemans bok GI-NOLL igen och fått lite nya tips, det var som att jag missat lite när jag läst.

 Jag har dessutom hittat snabbmat som funkar för mig. MAX har LC hamburgare, där måste du be om mer tillbehör så det blir lchf i stället. Sen på pzzerian kan jag beställa en kebabtallrik utan Pommes/RIS med sallad och sås. Be om extra kött. ( de använder dock för det mesta en sorts margarin, därför ber du dem inte steka med extra smör).

 På detta sättet har jag inga förbud mot mig själv och slappnar av mer. Jag mår bättre psykiskt och jag tror faktiskt att det påverkar kroppen och gör att den tar till sig det den ska.

Så är jag inte lika stressad längre över jobb då jag nu har på allvar börjat arbetet med att starta eget. Och letar lite rådgivingingshjälp i kommunen för att starta upp det hela.

 Finna en balans och sysselsättning är något som jag varmt kan rekomendera. Det är som att kroppen slappnar av och tar det lugnt, börjar bränna det den ska etc.

Sen tror jag inte att jag har gjort så mycket annat. Försöker få igenom att jag ska få ny färg på mina lister och dörrar eftersom allt har flera olika färger. Men det verkar vara kört. Jag får nog leva med fyra färger på dörrar,lister och paneler. Det är nog det enda som känns lite stressande just nu. =) Men jag har en plan läs mer under inredning och prylar.

Hoppas det inte blev för trassligt det här, men jag har egentligen inte gjort så mycket mer än att äta när jag är hungrig, inte ta flera gånger inte äta mer än att jag blir mätt och startat med mina långpromenader igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)