Experiment med kolhydrater.

10/06/2008 Jag har inte ätit kolhydrater (lite max 5 g /100g i näringsdeklarationen), på snart en månad. Det har gjort att jag mår bättre och jag har framförallt gått ner i vikt, snart 10 kg sen den 25 juli. Så det går frammåt: Men det har gjort att jag inte fått i mig så många kolhydrater (kommer skriva mer om vad kosten innebär och inneburit för mig, så snart jag är färdig med det) Därför skriver jag nu detta inlägg.

Jag tror det är sunt att experimentera ibland. (Så är jag sugen på kolhydrater).

Jag vet inte riktigt hur den här LCHF har gett mig till 100 % annat än viktnedgång och bättre mage. Samt att jag är piggare. Men jag skulle vilja veta hru ajg mår om jag chockar mig själv med en ordentlgi kolhydratsbomb.

Så i kväll blir det av, ska äta en pizza. Mest för att se hur jag mår efter att jag gjort det, så jag vet hur det blir om jag går tillbaka till vanlig kost.

Jag vet ju hur jag reagerar på choklad. Jag får finnar i ansiktet och fet hy, så blir jag snurrig av blodsocker obalans.

Frågan är väl hur jag mår efter att provat en Pizza. ??? Känner mig lite osäker. Men ska nog prova nu när jag snart gått ner 10 kg, tror inte jag komemr gå upp så mycket och så fort, inte att jag får ett återfall heller, eftersom det gått så pass bra än så länge och det gör att min motivation finns kvar. Hade jag itne kännt mig säker på att inte få ett återfall hade jag nog inte gjort det här:

Men det blir till att börja träna igen ordentligt, Jag har slarvat med mina promenader så nu är det att ta tag i dem igen. SÅ vi inte är förslappade när snön kommer och vi ska cykla på motions cykeln flera gånger. =)

 Så jag återkommer i morgon med en lägesrapport så ni får veta hur jag mår. Känner mig lite nervös, är orolig för att bli jätte dålig. Men jag är inte ensam hemma så det känns bra, blir jag dålig kan jag rulla ihop mig i sängen och så finns det någon som tar hand om hunden åt mig.

Så håll tummarna för att jag (ska man verklgien säga så ) blir jätte dålig så det blir lättare att inte få ett återfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)