Äntligen händer det något i min värld.

Hade dagen med MiRoi idag, väldigt lugnt. Vi fick information, fylla i lite papper. Sen gick de andra och jag stannade för att göra en handlingsplan åt mig.

Så på måndag kör jag Matte C i två månader på halvfart, när den är klar så kan jag söka distans och göra färdigt min Företagsekonomi.
Veckan efter kommer jag köra en programhanterings kurs och får en ordentlig genomkörare i Excell och office programmet.

Sen fortsätter vi efter det med lite planering. Ska ev börja en administrativ arbetspraktik, så jag får lite rutin. kanske jag dessutom får det till en lärling och sedan får ett jobb. Min handledare har ett jätte stort kontakt nät som jag får utnyttja.

Men det bästa är att hade det varit båtsäsong hade jag kanske redan haft en anställning på en båt som han är chef över, en Brigg. Så vi får se det är inget uttalat, men chansen för mig finns om jag fortfarande är arbetslös när den dagen kommer att jag får chansen att prova på ett arbete på en brigg.

Så vi får se just nu står en dörr öppen och jag hoppas bara på att halka på ett bananskal åt något håll. Men oavsett känns inte livet lika hopplöst. Så i helgen ska jag se till att fixa ett par registreringar så de är färdiga till måndag. Flytta bilderna från bärbara datorn till den stationära. Så jag får plats med scanner och office program (2007/ tidigare) på datorn.

Så jag är helt nöjd med hur det här ser ut. Ska säga att jag var skeptisk innan jag började och vi kom att prata med varandra. Men nu känns allt mycket bättre. Hans första och sista ord till mig var: "Varför har du inget jobb ännu". Dessa ord med tanke på mina utbildningar som jag har. Egentligen borde jag har lätt att få ett jobb, men ja jag har nog inte trampat på banan skalet ännu  =).

Nu ska jag bara ta det lite lugnt, och göra lite små grejer på en sida så jag förhoppnigsvis får en ny dator snart. Sen ett Wii. (gratis, berättar mer senare).

Nu ska jag njuta en stund och förbereda mig i morgon ska jag ha en stor städ dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)